Känslan av att vilja ge upp

Ni vet den där känslan, när allt runtomkring bara växer och växer, allt blir bara större och större. Det enda som minskar är du själv, din motivation och din energi att ta dig an uppgiften. Tillslut är allt så stort att man inte ens orkar ta tag i det. Och som ni vet blir det ju knappast bättre av det, men ändå orkar man inte. 
Precis så känns det med skolan just nu. Och här sitter jag, läser olika bloggar och annat skräp som inte tjänar något till. Allt för att inte ta tag i det som egentligen borde göras.
Jag kan kort och gott säga att termin 3 inte har börjat bra, inte någonstans. Det tycker ingen av oss i klassen, så jag slipper vara själv om att känna såhär. Inte för att det gör mig särskilt lyckligare.
Många frågor med dåliga svar. Lärare som hellre försvarar sina val än att försöka hitta en lösning. Att få höra "Vi har aldrig testat den här typen av instudering förut, så ni blir först ut!", är jag så LESS på att jag överväger att ta studieuppehåll en termin bara för att slippa vara försökskanin.
MEN, jag är för envis och stolt. Jag SKA klara det här.
Glömde jag säga att de lyckats trycka in 1 tenta/vecka kommande 5 veckor? Det plus en hel del föreläsningar och praktiska examinationer, och de anser att de gett oss "god" tid till egna studier. In my ass.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Men hallå, dedär ska vara väldigt roligt också, inte bara jobbigt! Vi utvärderade vårat program å ville ha tentor oftare, det verkar som att de tagit i ordentligt..! Blir det praktik i t3?

2012-02-02 @ 12:04:07
Postat av: Jonna

Jaa, hela klassen har fått en rejäl motivationsdipp. Inget känns direkt kul längre!

Haha, jaa de tog verkligen fasta på det där med tentor oftare, men våra utvärderingar från tidigare terminer har de inte ens läst igenom. De bara "antog" att vi tyckte allt var bra. Gött att man ägnat tid åt att försöka få saker och ting bättre när de ändå inte ens läser igenom det :P

Jaa, det blir 10 veckor praktik nu i t3, först 5 veckor från mars till efter påsk och sedan de 5 sista veckorna på terminen! Så det är kul med mycket praktik :)

2012-02-02 @ 15:18:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0