Det är konstigt det där

Man tror sig alltid ha en aning eller känsla om hur en tenta eller hemtenta har gått. Ofta stämmer känsla ganska bra, men ibland skrämmer man sig själv. Hemtentan som jag var i princip bergsäker på, och jag var verkligen så jävla säker, att jag skulle få ett U, visade sig vara helt enastående bra och jag fick otroligt nog ett VG.

Nu vet jag att ni nog är en del som tänker "skräll, hon får ju alltid bra betyg även fast hon tror det har gått dåligt". Och visst, nu fick jag högsta betyg fast jag trodde jag gjort en riktigt djupdykning. MEN jag trodde verkligen helt ärligt och uppriktigt att jag skulle få göra om den. När jag skrev den visste jag inte riktigt hur den skulle skrivas och vad som skulle vara med, och alla ord vi skulle få med på ett adekvat sätt gick mig på nerverna. Jag menar, hur ofta använder man ord som allostas? Och hur många vet vad det faktiskt betyder?!
Nej, det är helt enkelt bara så att ibland kan magkänsla grundlura en totalt. Ibland kan det kännas som att man har gjort något superbt och tror på ett VG, men så kommer det "bara" ett G tillbaka. Men jag är mer glad för de gångerna den luras åt andra hållet.
Nu ska jag steka en omelett och ladda batterierna och mina (tränings)värkande muskler inför ett förhoppningsvis rejält svettigt och härligt pass.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0