Vad har du i skalet?

Något häftigt, något galet?

För er som inte vet är det är del ur en refräng ur en bamselåt som går i samma melodi som Hooked on a feeling, fast med en text som handlar om Skalmans skal. Eftersom jag är en stolt ledare av bamsegympa och allt som hör där till, ingår även 1 timma varje vecka, av alla de olika sorters låtar som man bytt ut texten i, mot en Bamse-relaterad text.
Och ja, jag kan mer eller mindre säg att man blir hjärntvättad av dessa låtar, och de sätter sig på hjärnan DIREKT. Är inte det konstigt? Låtar som man egentligen inte tycker är särskilt bra, utan mestadels är förjävla jobbiga sätter sig på hjärnan direkt!

Sedan när man står där, i busskuren på morgonen och börjar nynna på "Aaaaah aah ah, vad har du i skalet, nått häftigt, nått galet?!" och kommer på sig själv efter att sisodär ha upprepat samma textrad sjuttioelva gånger, och man försöker lite diskret snegla på de andra väntande bussresenären för att se deras reaktion och utifrån den kunna dra slutsatsen att "Pjuh, de hörde mig inte, nu kan jag stå här o vara tyst och låtsas som att det aldrig hände".
Jobbigast är dock när man inser att de faktiskt inte står och småler för att de är allmänt nöjda över att de får stå ute i regnet en mörk och tidig morgon, utan att de istället har lyckats snappa upp min lilla nynning och inte kan låta bli att småle.

Sedan blir allt bara pinsamt tyst och man försöker låtsas om att man inte alls nynnade, och att det som just hänt, aldrig hände. Väl på bussen kan de inte låta bli att snegla åt mitt håll lite då och då, samtidigt som de småler av den lilla revy som passerar i deras huvud.

Det jag ville komma fram till var; att det är kul att göra någon annan glad, och att jag mer än gärna bjuder på mig själv. Jag vill helst inte vara medveten om det dock!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0