Typiska älska-livet-och-naturen-människor

Eller vad ska man nu kalla dem?
Ni vet de där som ser sådär härligt sunda ut, och som absolut inte bryr sig om mode eller sådant. De kör sitt race och lägger mer än gärna några extra tusenlappar på den jackan eller skorna som faktiskt håller dig varm, istället för att lägga dem pengarna på en jacka eller ett par skor som vi "vanligt" folk inbillar oss är så himla varma och bra, och dessutom råkar vara just det som är årets modemåste! De klär sig för att det ska vara bekvämt och funktionellt, inte för att det ska vara snyggt, tight och utmanande.
Ofta bär de även runt på en ryggsäck, för de har faktiskt förstått det där med att det varken är särskilt bekvämt eller bra för kroppen att bära på en jättefin handväska, som ibland väger ton, bara för att man envisas med att stoppa ner allt krimskrams för att slippa ta en annan fulare väska. Och ryggsäckens remmar är dessutom alltid perfekt åtdragna, för att belasta ryggen på rätt sätt.
För att inte tala om deras sunda hy som de undviker att kladda ner med massa hudprodukter och lager av smink, för att de helt enkelt tycker att det är onödigt och inte alls hälsosamt.
I kundvagnen på ICA hittar man enbart ekologiska varor och de åker i största möjliga mån buss, allt för att vara snälla mot naturen. Men helst av allt går de såklart, för att få frisk luft och samtidigt en härlig promenad.

Nog om min förklaring, ni kanske förstår vad jag menar?

Det jag hade tänkt säga, är att jag ibland är lite avundsjuk på dessa människor. De verkar se på allting så himla positivt. Typ, när jag tittar ut och ser att det regnar och är grått, tycker jag att det är ett jävla skitväder och muttrar lite surt för mig själv att jag måste gå ända till busshållsplatsen (25 meter), och VÄNTA på bussen, som självklart alltid är sen.
Samtidigt som det känns som att när de vaknar upp till regningt och grått väder tänker "Åh vad härligt, nu kommer luften vara mindre förorenad eftersom vatten binder smuts och jag kommer få mycket friskare luft under min promenad till jobbet".

För att göra en lång text kort; jag önskar att jag kunde vara mer positiv i vissa lägen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0