Ja men skriv att inte tvättstugan får användas då!

Idag hade jag en riktigt skitmorgon. Ni vet när precis allting som kan gå fel, går fel. Allt detta leder till att man blir stressad och allt går ännu mer åt helvete. Det kvittar hur fula ord man än använder, och hur hårdhänt man än är med saker och ting, de verkar ändå inte fatta att man inte har tid med allt jävla krångel. 

Allt började med att jag satt och avnjöt en frukost i godan ro, när jag helt plötsligt kom på att vi hade tvättstuga idag, så jag kastade i mig frullen och började fixa med tvätten. På tvättstugedörren möts jag av en lapp "Tätt i avloppet, tvättning sker på eget ansvar! M.V.H. en grinig tant i sina bästa år!", och jag tänkte att vafan, jag tvättar ändå, om man verkligen inte fick tvätta skulle det ju ha stått det.
När jag sedan har sattit igång omgång 2 med tvätt och ska gå iväg till torkrummet för att hänga den blöta tvätten kommer det en tant och en reperatör ner i källaren och tanten tittar surt på mig och min tvätt och säger drygt till mig "Jaha, så du tvättar ändå?" och jag svarar artigt tillbaka att det gör jag, för jag tolkade lappen som att man fick göra det, och jag valde att göra det, trots att det var på mitt eget ansvar. Samtidigt frågade jag om det inte var så det stod på lappen, och hon svarar ännu drygare att "jo, men jag trodde inte folk skulle vilja tvätta när det var såhär!".

Men om det nu var så att man absolut inte fick använda tvättstugan, då kanske man kan skriva en lapp som det budskapet framgår tydligt på, istället för att skriva en sådan diffus lapp som folk får tolka som de vill.

Eller så kanske det bara är jag som är korkad och inte kan läsa mellan raderna.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0