En liten undran

Varför firar man trettondagen? Vad är det som är så speciellt att allt ska vara stängt och tråkigt idag? Enda dagen jag faktiskt sluta tidigt på jobbet. Så jävla typiskt.
Tur att jag fick några extra kronor för besväret ändå, känns ju genast så mycket bättre.

Idag får det bli en mysig hemmadag i soffan. David är lite krasslig, och eftersom jag varit ute och pulsat/sladdat klart i snön för idag tycker jag soffan låter som en ypperlig idé. Det enda jag ska ta mig utanför dörren för att göra är att hyra film.




Min favoritsyssla såhär års; Kolla gamla härliga sommarbilder. Det värmer så skönt att veta att det en vacker dag kommer vara så varmt, att man kan gå runt i linne och shorts och ÄNDÅ tycka att det är för varmt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0