Som den sanna pensionär jag blivit

Tar jag nog natten nu för att kunna slå upp min blå runt 7, halv 8 imorgon. Vet inte riktigt hur det gick till, men någonstans på vägen att bli vuxen, blev jag helt sanslöst morgonpigg. Typ när jag blev så vuxen att börja på universitet. Men jag klagar inte. Man får ut mycket mer av dagen, men någon gång ibland kan jag känna att det skulle kunna vara skönt att få sova till halv tio, tio kanske. Speciellt när min andra hälft helst sover till tidigast tio, om han själv får välja.
Är nog mina ungdomssinnen (eftersom jag är så gammal som hela 21 år) som sitter kvar, men det svider lite i en när man vaknar pigg och vill gå upp och inser att klockan inte ens slagit 7 än.

Nu tar jag med mig Åsas bok etik och omvårdnad som enda sällskap till sängen. Vi kanske hinner få några vackra minuter tillsammans innan jag slocknar.
Godnatt då.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0