Samma lika samma

Varje år är det exakt samma skräp på marknader. Men ändå så är det en speciell charm med det, som gör att det bara inte går att missa. Speciellt inte den traditionsenliga Åtorpsmarken (eller åtorspmaarten, som de säger i Värmland). Hela byn lever, och helt plötsligt vet till och med folk utifrån vad Åtorp är för något. 
Enda dagen på året som vi faktiskt finns med på kartan. Typ.

Så igår blev jag en lycklig ägare av 13 par motiv-strumpor av kass marknads-kvalité för endast 100 kronor. 
Jag köpte ett halvt kilo med svinigt onyttigt marknadsgodis, och såklart en påse med brända mandlar! 

Hade även planerat att besöka den traditionsenliga marknads-puben igårkväll. Men eftersom jag och Lisa agerade världens bästa flickvänner och stod ute i hällregn medan våra karlar åkte runt på Morgans cross, resulterade det i att vi alla hamnade i bastun ett bra tag, och efter det kände man sig ganska mör, trött och sliten. Inte alltför taggad på en helvild utekväll i Åtorps grymma nattliv.
Så vi beslutade oss för att åka in och köpa pizza och spela lite spel.
Och om jag får lov och säga det själv var det nog tusen gånger bättre än puben! Speciellt för en "lady with a baby" och jag som är så utbränd efter att ha haft semester hela sommaren.

Puuh !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0