MoccaMaster

Innan vi flyttade in i vår kära lägenhet var vi ute och kollade på mängder av olika kaffebryggare. I alla möjliga olika prisklasser. Jag tycker att de allra flesta kaffebryggare är fula. De är vanliga, tråkiga och tar bara upp onödig plats i köket.
Så mitt enda krav var att den skulle vara snygg. David hade destofler krav, eftersom det är han av oss som dricker mest kaffe.

Vi hade spanat in MoccaMaster maskinerna länge, och jag ville verkligen ha en sådan. Men vi hade bara sett de för 1699 kronor och uppåt. Så en helt vanlig dag någon gång i slutet av augusti var vi inne på Elgiganetn i Örebro och skulle kolla på TV.  Då råkar vi gå förbi en hylla där vår kära Mocca Master står, till ett pris för 799 kronor!

Tack och bock. Vi tog den direkt. Och jag kan då säga det; jag har ALDRIG i hela mitt korta kaffedrickande-liv druckit så jävla gott kaffe som jag har gjort med denna underbaring!
Rekommenderas starkt till alla er som älskar gott kaffe.





Snygging !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0