Måndag

Imorse gick älsklingen upp tidigt. Han skulle åka kvart i åtta. Någonstans hade jag en vision om hur jag också skulle ha orkat gå upp då. Ätit en mysig frukost tilllsammans. Och sedan när han åkt hade jag tänkt börja plocka upp mina kläder i garderoben utan garderob. Sedan när han kom hem skulle jag stå med färdiglagad mat.
MEN, sängen var alldeles för skön och tyckte inte jag skulle vakna förän efter tio. Så blev det med den saken.

Helt kass är jag ändå inte. Hinner fortfarande ha lagad mat på bordet tills han kommer hem. Och plocka upp kläderna kan jag göra imorgon. Har de legat i resväskan dryga månaden skadar det nog inte med en dag till.

Idag blir det baconsås. Såg receptet på Lovisas blogg, och fastna för det direkt. Och herrejävlar vad gott det är!
Tack för det receptet, det kommer lagas mååånga gånger!




Sist vi lagade det underbara!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0