Vinter

Åh, jag älskar vintern. Ja, jag är inte som alla andra vinterhatare som börjar gnälla direkt man får höra om kallgrader och pratar om sommaren och hur underbar den är. Och visst, sommaren är underbar. Det är den verkligen. Men vintern är också underbar.
Jag ÄLSKAR när den första snön faller, när marken blir vit för första gången. Jag blir sådär härligt pirrig och lycklig ända ut i tårna. Knarret under skorna när man är ute och går och de fina vita träden som blir som vackra skulpturer så fort lite snö klär dem.
Jag älskar att behöva ta på sig tjocka lager av kläder när man ska ut i kylan. När kylan riktigt biter en i kinderna, och när man andas genom näsan svider det till.
Åh, snö är så vackert. Vinter är så vackert.

Det enda, som jag verkligen ogillar med vintern, det är när det blir plusgrader, tö och snöslask. Det finns inget vackert i det överhuvudtaget. Ogillar även sånna vintrar när det knappt är någon snö alls. Marken ligger bar nästan året runt. Då känns det bara som en förjävla lång höst. Huuva!

Mmm, jag älskar vintern!



   

Åh, jag vill klippa kort igen, men samtidigt spara ut. Hur välja?


Kommentarer
Postat av: Zandra

Vet du vad jag tycker, ett mellanting :) Snygg tröja förresten ;)

2010-11-10 @ 17:11:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0