Jag ser rött

Nu har vi just hängt upp vår nya RÖDA julstjärna av papp i vardagsrummet. Den är stor och fin, och jävligt röd. Skär sig otroligt mycket till våra gardiner, ser egentligen ganska hemskt ut. Får nog göra något åt det snarast.
Men det blir nog bra. Roligt med något annat än bara vitt. Tror jag.
Jag älskar färg. Men ibland kan det vara svårt att få till det. Mycket lättare med vitt. Fast lite tråkigare och opersonligare också. Lite sjukhus-känsla. Sterilt.
Snyggt, men sterilt.

Nu ska jag fortsätta pyssla lite här hemma. Köpte lite mer julpyssel idag.
Hur tidigt kan man klä granen?




Tänk er lite Greklandsvärme och sol just exakt nu. Förjävla gossigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0