Prioriteringar

Enligt mig är livet fyllt med massa olika prioriteringar och val. Eftersom man inte kan ha eller få allt, så måste man hela tiden prioritera. Hur man gör sina olika prioriteringar är helt olika från person till person.

Men en sak jag tänkt på ett tag nu, ungefär sedan Sandras student i juni 2009. Är hennes studentpresent vi gav henne. Hon skulle få en upplevelse/dag med oss alla tillsammans. Vi skulle alltså hitta på något kul alla tillsammans, och bjuda Sandra på det.
Men, sedan hände alla dessa prioriteringar. Man har inte längre råd att ge den här presenten (som sitter på ett gulligt litet kort på hennes spegel i hennes lägenhet, och som hånler åt mig varje gång jag går in genom dörren "Haha. Du är sämst, nu har jag hängt här sedan juni 2009, och vad har hänt?").
För vi alla gör olika prioriteringar.
Självklart är det inte lätt när man inte har fast arbete, studerar, eller har andra dyra omkostnader och jag försöker absolut inte beskylla någon. Men jag tycker ändå någonstans, att när man väl ger en present och är redo då att lägga pengarna, så kan man inte bara när det väl kommer till krita, skylla på något annat och inte längre ha råd.

Så nu mina bästa tjejer.
Det behöver inte kosta skjortan. Vi kan ha kul ändå. Själva syftet med vår present är att vi ska vara tillsammans, ha det bra och bara njuta av varandras sällskap. Det var i alla fall syftet när vi gav presenten.
Så, kan vi inte bara köra tummen ur, skrapa ihop några kronor och slå slag i saken och ge Sandra hennes studentpresent. Såhär 1,5 år efteråt?

Så slipper jag den där skuldkänslan varje gång jag går in genom Sandras ytterdörr och ser kortet på spegeln.
Dessutom får vi alla tillsammans umgås och bara ha det bra!




Mina kära!


Kommentarer
Postat av: sandra

aawwww Pööötnos! i love you really really really much! :) <3

2010-12-07 @ 21:36:02
URL: http://sandraekarlsson.blogg.se/
Postat av: Jonna

Hihi, I låve yå tåååå! <3

2010-12-09 @ 09:40:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0